VELIKI PUT 2006.

- Gran Paradiso 4061m, Mont Blanc 4807m -

Petak, 21.07. – Grupa od 64 planinara skupila se u 16h u Skerlićevoj, gde je započelo pakovanje rančeva i opreme u autobuse. Vreme je bilo sunčano i jako toplo. Nakon pakovanja stvari, krenuli smo do platoa ispred Skupštine grada, gde je organizovan svečani ispraćaj. U duhu Pobedine tradicije, tu su bili i naši dragi bekerajci koji su nam doneli poklone da se okrepimo uz put i na usponima. Ispraćeni pozdravima i lepim željama, u 18h krenuli smo put Italije. Nešto posle 19h stižemo na granicu sa Hrvatskom. Izlazimo iz Srbije, put se nastavlja, sa kratkom pauzom usput na autoputu.
Pred polazak

Subota 22.07 – Posle ponoći stižemo na granicu sa Slovenijom. U Sloveniji pravimo još jednu kratku pauzu, i tu nas posećuju prijatelji iz Slovenije, koji su takođe došli da nam požele srećan i uspešan put. U rano jutro, gotovo neprimetno i bez velikih procedura ulazimo u Italiju. Idemo autoputem, i pored nas promiču gradovi Padova,Verona, Milano,… U kasnim prepodnevnim časovima pred nama se ukazuju italijanski Alpi. U podnožju Alpa su mala mesta sa gotovo mediteranskom klimom. Posmatramo vinograde, smokve, masline. Iteresantno je koliko je svako parče zemlje obrađeno, i to da oni sve navodnjavaju.

Sa obronaka Alpa teku potoci vode, nastali od topljenja snega i glečera. Kod Aoste se odvajamo pema Pontu, našem prvom odredištu. Pored kampa u Pontu se prepakujemo, ostavljamo autobuse, i krećemo na prvi deo uspona, do doma Vitorio Emanuele (2732m). Dan je topao i sunčan. Uspon do doma je lak, po serpentinastoj stazi. Deluje kao neki park ili izletište. Divokoze koje srećemo podsećaju nas da smo ipak u Alpima.
Vodopad na putu za dom

Ka domu Vitorio Emanuele Dom, predvečerje

U vedrom i veselom raspoloženju, pošto smo konačno protegli noge nakon višesatnog sedenja u autobusu, stižemo u dom. Gusto se smeštamo u sobe, nas 60-ak na 40 mesta. Pijemo vodu i spremamo se za rano spavanje, jer je polazak na uspon najavljen za 4h ujutro. Spavamo kao sardine, ali u srećnom iščekivanju sutrašnjeg uspona. Neki su malo i preterali sa supama i špagetama, što su ujutro platili mučninom.

Uveče ponavljamo čvorove...  ... i istežemo se