|
|
11:30:
INTROD planinski gradić.
Na ulasku u gradić prelazimo preko kamenog mosta iznad dubokog kanjona.
Po prelasku zastajemo da se fotografišemo. Kameni most nad
kanjonom Ponte di Introd gradjen je godinu dana. Pušten je u
saobraćaj 05. 06. 1915. godine. Dugačak je 34 m, a širok 4
m. Nalazi se na 80 metara iznad vode. Renoviran je 1945. godine. Svakog
dana pre početka rada, radnici su se pričestili svetim vinom.
Stanovnici Introda, na praznik svetog Pavla, sprečili su Naciste da
miniraju i sruše most u toku Drugog svetskog rata.
|
|
Sa serpentinskog puta, koji se spušta niz padinu provlačeći se kroz tunele u dolinu, pruža se predivan pogled na Aostu. Vodič je predvideo pauzu u Kurmajeru. |
|
12:30:
Stigli smo u Kurmajer. Gradić u podnožju monblanskog masiva, sa južne
strane, u Italiji. Pauza za razgledanje grada i kupovinu opreme,
literature i nabavku turističkih informacija o ovom prelepom planinskom
gradiću i masivu Mon Blana.
14:00: Polazak iz Kurmajera za Šamoni kroz monblanski tunel. |
14.30: Procedure na italijansko -
francuskoj granici. Tunel kroz Alpe ispod monblanskog masiva dugačak je
10.611m. Razmak izmedju vozila mora da bude 150m, najmanja brzina
kretanja mora da bude 65km na sat, a najveća 75km na sat. Ovi podaci se
redovno emituju preko jedine radio stanice koja može da se
sluša u vozilu pri prolasku kroz tunel. U tunelu se na
vertikalnoj i horizontalnoj signalizaciji i preko displeja emituju iste
informacije.
14:40: Izašli smo iz tunela.
Prvo što smo zapazili sa leve strane puta je kraj leda
glečera Boson koji se spušta sa 4500 metara visokog grebena
Mon Blana. Ulazimo u Šamoni.
14:50: Prolazimo pored žičare koja spaja
Šamoni (1050m) sa vrhom Aiguille du Midi (3842m) gde je
prelazna stanica za žičaru kojom može, da se preveze u Italiju do
Kurmajera, iznad monblanskog masiva.
15:20: Vodiči traže informaciju o kampu
(koji je rezervisan iz Srbije) i drugim kampovima u okolini. Strpoljivo
čekamo. Isplatilo se. Vodiči su izabrali najbolji od ponudjenih kampova.
|
17:00:
Krećemo se ka mestašcu Les Bosons, u kome se nalazi kamp,
Les 2 glaciers = Dva glečera, gde ćemo mi podići naš tabor.
Kamp je kategorisan sa tri zvezdce. Asfaltirane i makadamske staze.
Pokošena trava. Parking. Restoran. Kontejneri za smeće. Na
ulazu informacioni centar. Izvanredno je organizovan sa toaletima,
kupatilima i česmama u krugu. Podižemo šatore. Trpezarijski
šator je u centru tabora.
18:30: Autobusom svi idemo u Šamoni. Parkirali smo se na parkingu ispred polazne stanice žičare za Aiguille du Midi. Razgledanje grada i kupovina opreme, po izboru. Spomenik Pakardu i Balmatu, prvim osvajačima Mon Blana 1786. Godine, nalazi se u centru grada. Kroz grad protiče reka l`Arve koju čine otoke okolnih glečera. Vodiči odlaze do meteorološke stanice. Proveravaju meteo uslove za sutrašnji odlazak ka Mon Blanu. |
|
27.07.2003:
Osvanuo je lep dan sa maglom u
kotlini i oblacima na vrhovima.
07:00: Ustajanje. Priprema kafice i čaja, a zatim doručak. Osvanuo je lep sunčan dan. Na vrhovimaa su se formirali oblaci. Deo grupe odlazi sa vodičima u Šamoni da se još jednom uveri u vremensku prognozu za naredne dane, a deo ostaje da se pripremi za eventualni polazak na uspon. Planirano je da, ako sve bude kako treba, na uspon krenemo oko 10 sati. Juče je na oglasnoj tabli bila informacija da će danas popodne da pada kiša, a u višim predelima sneg. Nagoveštena je mogućnost odlaganja uspona za jedan dan. Danas će tu informaciju da provere u razgovoru sa dežurnim meteorologom. |
Grupa se vratila iz grada tek oko 13:00 sati. Pripremljena je supa za zajednički obrok. Vodiči su doneli odluku da se uspon odloži za naredni dan.
15:00. Drugi deo grupe odlazi u Šamoni.
16:30: Promiče kiša. Oko 16:45 rominjanje se pretvara u pljusak. Sastavilo se nebo i zemlja. Pokazalo se da je odluka vodja puta bila ispravna, a da su meteorolozi za lokalne prognoze nepogrešivi.
19:00: Prema dogovoru, autobusom krećemo u kamp. Kiša se smiruje.
20:00: Odlazak na zasluženi odmor. Noćenje.