Zlatar - kanjon Uvca - kanjon Mileševke, 13 - 15. maj 2011.

Po planu kretanja u petak u pet krenuli smo iz dobro poznate Skrelićeve ulice i ako joj ikada budu menjali ime zasluženo se može zvati planinarska. Uz put nam se pridružuju drugari planinari iz Stepojevca, Lazarevca, a kasnije Čačka gde pravimo prvu pauzu. U Selo Vilove nadomak Nove Varoši dolazimo malo pre plana u 22.30h. Posle smeštaja u udobnoj kući za odmor i dobrodošlice domaćina Milisava Mandića odlazimo na spavanje.

Dan 1. Nakon buđenja jutro započinjemo lokalnim doručkom (pita od heljde, kiselo mleko, zlatarski sir, pršuta, itd.) koji nije svakodnevni i vredi ga pomenuti. Polazimo mini busom u 07.00h. Vožnjom preko Zlatara dolazimo do mesta Sjenica, tačnije do kampa na Markovoj ravni odakle i započinjemo pešačku turu.

Uz idealne vremenske uslove pešačimo obroncima kanjona uz kratke pauze da bih održali kompaktno kretanje u grupi jer teren nije markiran. Posle pet kilometara hodanja dolazimo do vidikovca Molitva ispod istoimenog vrha, sa koga se pruža pogled na dobro poznate meandra Uvca.

Uživanje nam potkrepljuju beloglavi supovi koji kruže iznad nas. Nastavljamo pešačenje uz zadržavenje na vidikovcima.

Posle dodatnih 5 km dolazimo do Grčkog groba gde nas čeka katamaran. Posle ukrcavanja nastavljamo turu vožnjom po reci Uvac. Koristimo priliku i posmatramo gnezda belog supa. Potom ulazimo u kanjon reke Kladnice koja je desna pritoka.

Iskrcavamo se iz katamarana i vršimo uspon preko sipara do vrha Gradina 1306m. Posle pauze na vrhu nastavljamo pešačenje preko Dolova u selu Bukovik i Pavlovića mosta na Zlatarskom jezeru do sela Gujanička mala, gde nas je sačekao mini bus. Druženje u smeštaju i noćenje.
Ukupno pređeno = 22km

Dan 2. Novo jutro takođe započinjemo seoskim doručkom. Pakujemo stvari i posle pozdrava sa ljubaznim domaćinom napustamo selo Vilove (u 07.00h), a potom dolazimo na zlatarski predeo Vučija kosa. Posle pripreme polazimo ka selu Međani u 7.30h, a kasnije ulazimo u kanjon istoimene reke.
Krećemo se usečenim putem u liticama kanjona probijajući se kroz, na sreću, zakasnelu vegetaviju. Nailazimo na ušće Međanske u Mileševsku reku i preko drvenog debla prelazimo na drugu stranu. Prolazimo pored Pančićevih omorika i dolazimo do drugog prelaska. Neko preko debla, a poneko bos van brzaka. Uz sipar dolazimo do staze usečene u kanjon koja nam dozvoljava nastavak pešačenja.

Uz put nailazimo na 4-5 prelepih poskoka koji su o kanjonu uobičajna pojava u odnosu na ljude. Obilazeći par odrona stižemo do prvih tunela i do vidikovca sa koga se pruža pogled ka srednjovekovnom gradu Hisardžik. U manastir Mileševo stižemo po planu u 15.15h. Posle posete manastira krećemo ka Zlatarskom jezeru gde pravimo pauzu za ručak. U Beograd stižemo, malo pre plana, u 22.30h.

Hvala prirodi na lepom vremenu i dragim drugarima planinarima na uspešno izvedenoj akciji.