PREKORNICA (Ostroška greda 1122 m/nv),  LOVĆEN (Jezerski vrh 1657 m/nv),

RUMIJA (Rumija 1595 m/nv)

21.04. – 25.04.2011. – Vaskršnji praznici

Dan 1 . Na četvorodnevnu prazničku akciju krenuli smo po planu u 21.30h sa svima poznatog mesta iz Skerlićeve ulice. Posle usputnih ukrcavnja naših drugara planinara u Stepojevcu i Lazarevcu prvu kraću pauzu previmo u restoranu Rudnik. Granični ulaz u Crnu Goru prolazimo ekspresno, tako da se oslanjamo na dobro prolazno vreme. Posle usputnog uživanja uz  panoramsko razgledanje prelepe zetske kotline stižemo do Donjeg Ostroga u 07.30h. Prijatno jutro obećava lep dan. Na uspon ka Gorenjem Ostrogu krećemo u 08.00h.

Posle posete istoimenom manastiru ulazimo u stazu ka Ostroškoj gredi u 09.30h. Staza je većim delom obrasla šibljem, ali nam probijanje kroz isto olakšava miris žalfije i drugih procvetalih biljaka. Na ne tako izrazit vrh izlazimo u 11.00h.

Posle uobičajne pauze na vrhu krećemo nazad istom stazom do mini busa. Vožnju nastavljamo ka malom ribarskom mestu Reka Crnojevića.

Posle pauze za ručak i vožnjom čamcima po Skadarskom jezeru krećemo put Cetinja, a zatim do Ivanovih korita gde smo se  smeštamo u drvene bungalove. Noćenje.

Dan 2. Nakon ustajanja i pakovanja nepotrebnih stavri u mini bus, započinjemo uspon na Jezerski vrh u 07.00h. Uz vreme idealno za pešaćenje prolazimo pored podlovćenski sela sa napretkom ka vrhu. Na isti izlazimo u 09.10h gde nas dočekuje prelep pogled na boko-kotorski zaliv.

Posle pauze za fotografisanje i doručak, silazimo preko Međuvršja do  prevoja Krstac. Nastavljamo silazak starom karavanskom stazom u vidu sempentina, uz pogled na more koje nam daje motivaciju. Usputne pauze pravimo na vidikovcima.

Prolazimo pored tvrđave i stižemo u Kotor u 15.00h. Dvočasovnu pauzu koristimo za obilazak starog grada,  a poneko za kupanje. Nastavlajmo puta uz obalu Jadranskog mora do mesta Buljarica gde se smeštamo u prelepe drvene bungalove uz iskrenu dobrodošlicu domaćice Rade. Posle druženja smo otišli  na spavanje.

Dan 3.Posle lakog buđenja i pripreme za današnju akciju, ukrcavamo se u mini bus i krećemo u 07.00h. Preko Starog Bara dolazimo do pod selo Mikulići u 07.35h odakle krećemo na uspon. Koristimo makadamski put do crkve u Mikulićima a zatim ulazimo u stazu sa relativno jakim usponom.

Na prvoj Ljuti krš izlazimo u 09.50h, gde pravimo pauzu za završni uspon i uživanje sa pogledom, sa jedne strane na Jadransko more, a sa druge na Skadarsko jezero i snežne Prokletije u pozadini. Na vrh Rumija izlazimo u 10.40h. Pošto na vrhu dominira crkva, a dan je Vaskršnji pristupamo običaju kuckanje jajima.

Posle polučasovne pauze silazimo sa vrha, ka Skadarskom jezeru. Cilj nam je mesto Livari. Nakon prolaska kroz bukovu šumu i primorski krš stižemo u Livare oko 15.00h gde nas čeka mini bus.

Ukrcavamo se i posle kraće vožnje dolazimo na prelepu plažu u Donjim Murićim.

Nivo uživanja podižemo okrepljanjem raznim osvežavajućim napitcima. Vožnjom preko Virpazara vraćamo se u smeštaj gde nas dočekuje naš dragi čika Boško sa savršeno pripremljenim roštiljom. Ovu veče smo zasluženo produžili druženje i opuštanje. Noćenje.

Červrti i poslednji dan smo započeli ustaljenim bioritmom ustajanjem u 06.00h. Nakon pakovanja i pozdravnog mahanja domaćici Radi krećemo ka Međurečju u 07.00h. Napuštamo vozilo i krećemo u kanjon Mrtvice po planu u 09.00h. Upoznati informacijom da je došlo do odrona u kanjonu to nam je i primarni cilj.

Posle oko 6km pešačenja dolazimo do zapanjujućeg prizora. Blok, veličine dvospratne kuće pao je u kanjon, a na pešačkoj stazi usečenoj u liticam došlo je do preklapanja više manjih blokova koji se oslanjaju na nesiguran oslonac. Čak i uz instaliranje osiguranja ne bih preporučio prelazak planinarskih grupa jer loše naslonjeni  blokovi se mogu pokrenuti svakog momenta.

U povratku uživano uz nabujalu Mrtvicu i visoki kanjon, začinjeno lepim vremenskim uslovima. Posećujemo Nerine vodopade, kapiju želja, Krstinin most itd.

Posle okrepljenja iz Međurečja krećemo u 15.30h. Pauzu za ručak pravimo na Zlatarskom jezeru. U Beograd dolazimo uz trideset minutno kašnjenje, posledicom rekonstrukcije tunela u Crnoj Gori,  u 23.30h.

Hvala  prirodi na lepom vremenu i dragim drugarima planinarima na uspešno izvedenoj akciji.