Triglav,  23.-27. jul 2004.

Mlada i sasvim nova grupa planinara Pobede krenula je ka Julijskim Alpama sa namerom da osvoje najviši vrh Triglav i Veliki Mangart. U jutarnjim satima stižemo u dolinu Vrata ispod Severne Triglavske stene. Posle kraćeg odmora i pripreme za uspon grupa od 46 planinara kreće od Aljaževog doma (1050m) preko Praga ka Kredarici. Prilaz Triglavu sa severne strane je atraktivan ali i naporan. Po oblačnom vremenu za šest sati stižemo u dom (2515m). Umorni od noćnog putovanja i uspona, preostali deo dana, proveli smo u domu.

Kiša koja je padala skoro cele noći, promenila je naš plan. Bili smo primorani da sačekamo bolje vreme. Gusta magla nije dozvoljavala uspon u prepodnevnim satima. Nakon konsultacije sa ljubaznim domaćinom, započinjemo uspon u manjim grupama, oko 15h. Po gustoj magli, koju je vetar povremeno rasterivo, penjemo se oklinčanom i dobro markiranom stazom. Izlazimo na Mali Triglav (2725m). Uskim grebenom nastavljamo uspon. Od Triglavskog doma na Kredarici za nešto više od jednoga sata grupa od 38 planinara izlazi na najviši vrh bivše Jugoslavije i sadašnje Slovenije.

POBEDA na Triglavu 2864m

Možda je i dobro što je bila magla, pa se nisu videle provalije iznad kojih smo se peli. Nakon slikanja kod Aljaževog stolpa, istom stazom se vraćamo u dom. Vreme pri silasku je bilo isto kao i pri usponu. Istog momenta kad je ušao zadnji planinar u dom, počela je kiša. Zadovoljni usponom veselo smo proveli veče u pl. domu.

Sutradan, disciplinovana grupa, je u 6h krenula u dolinu Krme. Markiranom krivudavom stazom za 4,5h. stižemo do planinarskog doma (Kovinarska Koča - 850m.). Silazak je bio po lepom i sunčanom vremenu. Ostatak dana proveli smo u obilasku Bledskog jezera i Ljubljane. Oko dva sata poponoći stižemo u Beograd.