Rodopi   -   07.04.2006. - 10.04.2006.

-   Golem Snežnik   -

| Prvi deo | Drugi deo |

Petak, 07. april
    Iz Beograda smo krenuli u 22.00h, u autobusu 30 planinara.

Subota, 08. april
    Na granicu stižemo oko 3.00h ujutru. Jutro 7.00h, pauza u Metrou na ulazu u Sofiju.
    U 9.00h polazimo ka centru grada, parkiramo se kod crkve Aleksandar Nevski. Lep i sunčan dan, grupa raspoložena. Slobodno vreme za kupovinu planinarske opreme i razgledanje Sofije po želji.

Crkva Aleksandra Nevskog
Ruska crkva

U 11.00h krećemo ka Plovdivu. Stajemo na 28. km, u selu Bačkovo. Selo je smešteno u dolini reke Čaja. Pauza. Obilazak Bačkovskog manastira, manastira Presvete Bogorodice Gruzijske iz 12. veka, drugog po veličini u Bugarskoj, posle Rilskog manastira.

Ispred Bačkovskog manastira
Fontana ispred manastira

Bačkovski manastir
Mapa Bačkovskog manastira

Manastir sa živopisima iz 12. i 17. veka i čudotvornom ikonom Svete Bogorodice Gruzijske okružen je vodopadima. Na manastirskim freskama je prikaz ktitora i manastirska panorama.

Vodopad u Bačkovu

Put nastavljamo dalje ka Pamporovu. U mestu Sinji han skrećemo desno sa glavnog puta. Idemo uskim asfaltnim putem. Nakon 17 km autobusom stižemo do Čudesnih mostova (kamenih mostova).
    Čudesni mostovi su jedan od najinteresantnijih prirodnih fenomena. Jedan most je dužine 96m, visine 14-43m. Drugi most je dužine 60m. Ispod mostova protiče reka. Na mostovima je postavljena gvozdena ograda. Prelep pogled sa svih strana. Okolina je obrasla borovom šumom.

Čudesni mostovi
Grupa ispod Čudesnog mosta
Uživanje ispod Čudesnog mosta

U samom mestu je planinarski dom Čudesni mostovi sa 70 ležajeva, salom za ručavanje i bifeom. Planinarski dom ima struju i vodu. Neposredno na 30 minuta nalaze se Skalni mostovi i planinarski dom.
    Nakon razgledanja mostova vraćamo se istim putem do glavnog puta, a zatim do Pamporova.

Planinarski dom Studenec se nalazi 2 km od centra Pamporova na 1670 m/nv. U dom stižemo oko 20 časova. Smeštaj u trokrevetnim sobama. Smeštajni kapaciteti doma su 160 ležajeva sa spratnim kupatilima.