Prokletije, 15.-17. jul 2005.

- drugi deo -

U nedelju ujutru se pakujemo i u 9h, autobusom koji dolazi do doma, krećemo u Gusinje. Pre odlaska jedna porodična fotografija :)

Naša grupa
   Posle odličnog bureka, nastavljamo do sela Vusanje i onda peške do ponornice reke Grlje. Predivan vodopad koji se survava u pećinu... Nastavljamo dalje divnom stazom oivičenom kamenom ogradom, uz bistre potoke koji se prepliću po dolini Ropojana, a svuda oko nas opet se izdižu veličanstveni masivi Prokletija. Opijeni tom lepotom polako stižemo do Savinog oka, lepog kraškog vrela, prečnika oko 50 metara. Voda divne tirkizne boje, hladna 4 stepena, i potpuno razgaljivanje grupe! Svi se izuvaju, šljapkaju po ledenoj vodi, brčkaju se, hlade, a hrabar mladi Englez, takodje učesnik akcije, sa male stene na sredini vrela, odvažno skače na glavu u vodu i ostaje u njoj nekoliko minuta!
Poniranje Grlje

Vidikovac na putu za Očnjak
long live Grlja

U dolini Ropojane
Reka Grlja
Rashladjivanje na Savinom oku
Savino oko
    U povratku ka Gusinju, obilazimo Ali-pašine izvore, kojih i nema puno jer su presušili. Nazad u Gusinje, po ko zna koji put u istu poslastičarnicu na baklave, tulumbe i sladoled, i u 14 sati polazimo put Srbije.
Ali-pašini izvori
    Posle dobre vožnje našeg iskusnog vozača Bobana, u Beograd stižemo malo pre ponoći. Na licu svakog planinara koji je izašao iz autobusa na beogradski asfalt videla sam osmeh, u njihovim očima sjaj, a verujem da su duša i srce svakoga od njih bili preplavljeni lepotom koju su doživeli i ispunjeni osećajem neizmerne sreće što im se još jedan od njihovih snova ispunio...
Povratak u civilizaciju - Novi Pazar

Beograd, 19. jul 2005.
izveštaj: Marija Petrović PD "Pobeda", Beograd
(uz konsultacije sa vodičem Milanom Lončarom)