MAKEDONIJA
Šar planina: Bogovinsko jezero - KORAB (2754 m)

07. - 10. septembar 2006.

| Prvi deo | Drugi deo |

Četvrtak, 07. decembar 2006.
    Grupa od 12 planinara u 22,00h polazi iz Skerlićeve za Makedoniju.

Petak, 08. decembar 2006.

Na Popovu šapku (1653m), stižemo oko 03h, smeštamo se u planinarskom domu «Smreka». Ustajanje u 06h, priprema za polazak na pešačenje. Domaćin PD «Transverzalec» iz Skoplja je organizovao planinsku trku u čast nezavisnosti Makedonije. Start trke i pešačenja je krenuo u 08h ispred planinarskog doma Smreka. Vreme je lepo i sunčano. Grupa planinara je pretrčala maršutu a ostali učesnici laganim hodom ispod Bakardana markiranom stazom do Bogovinskog jezera.

Na putu ka Bogovinskom jezeru
Grupa na Bogovinskom jezeru

Odmor, fotografisanje i povratak istom stazom. Tura je trajala 10 sati. Dodela diploma i druženje sa domaćinima.

Subota 09. septembar 2006.
    Sa Popove Šapke krenuli smo u 05h prema Tetovu, kratka pauza na Mavrovskom jezeru. Nakon nekoliko kilometara skrećemo sa glavnog puta, u dolinu reke Radike, minibusom dolazimo do  karaule Strezimir (1454m) odakle počinje start.

Preko 1000 planinara kreće na vrh Golem Korab
Jedni se odmaraju drugi pristižu

Dan je prelep sunčan, kolona planinara se približava startu. Domaćini otvaraju akciju - uspon na Korab je počeo u 09h. Reka planinara kreće na uspon uz pratnju pogranične policije. Na nekoliko mesta postavljeni su punktovi sa gorskom službom spasavanja, medicinskom ekipom, limunom i sećerom za osveženje. Uspon je organizovan lakšom stazom ispod Malog Koraba. I dok idemo ka vrhu Koraba u susret nam dolaze planinari koji su krenuli medju prvima ili oni najspremniji. Naša grupa izlazi na Golem Korab (2754m) oko 13h.

Pogranična policija
Svi zajedno na Golemom Korabu

Sunce obasjava vrh i oko 1200 raspoloženih i srećnih planinara. Pauza za fotografisanje, čestitanje, susret sa planinarima iz mnogih planianrskih društava BYUG i okrepljenje. Vraćamo se istom stazom, zadovoljni sto smo osvojili G.Korab, neko jednom, a neko više puta. Ovo je jedinstvena prilika gde možemo sresti mnogo starih prijatelja i upoznati nove. Na mestu starta domaćini PD «Korab» iz Skoplja dodeljuju diplome planinarskim društvima za učešće na akciji. Sve pohvale i čestitke domaćinima za dobru organizaciju akcije.
Oko 18h krećemo dolinom Radike ka Mavrovskom jezeru, noćenje.