Korab (Makedonija),  03.-05. septembar 2004.

Prevoz: Autobusom, redovne linije BEOGRAD - SKOPLjE - BEOGRAD, MATKA - SKOPLjE - MATKA, STREZIMIR-SKOPLjE

Smeštaj:

U planinarskom domu na Matki. Planinarski dom Matka je udaljen od Skoplja oko 20 km, nalazi se u kanjonu reke Treske, gde postoji uredjena staza za kajak, 15 minuta peške do doma. Dom ima 50 ležajeva sa dvo/tro/četvorokrevetnim i višekrevetnim sobama. U domu ima voda i tuševi na spratu, cena spavanja je 200 denara. Od doma polazi staza ka Vodnom i nekoliko manastira. Iznad doma je manastir Sveti Nikola odakle se pruža prelep pogled na kanjon Treske.

Planinarski dom "Matka"

Reka Treska, staza gde se održavaju taknmičenja u kajaku

Aktivnosti:

Petak 03.09.2004. u 20.30 časova, krenuli smo iz Beograda sa glavne autobuske stanice redovnom linijom, Beograd - Skoplje - Beograd (povratna karta) i u Skoplje smo stigli u 04.30 sati. Na autobuskoj stanici nas je čekala Tanja iz pd «Korab», zahvaljujemo se na dočeku. Istim autobusom grupa se prevezla do Saraja oko 15 km udaljenog od Skoplja, a zatim minibusom do Donje Matke (cena karte 25 denara), zatim asfaltnim putem i stazom kanjonom reke Treske. Nakon 15 minuta stigli smo do planinarskog doma Matka, vlasništvo PD «Pioni» iz Skoplja. U domu nije bilo domaćina, odmorili smo se, a zatim otišli da obiđemo manastir Svetog Nikole koji se nalazi u neposednoj bilizini doma - 30 minuta hoda. Od manastira se pruža prelep pogled na kanjon reke Treske i pl. dom, povratak istom stazom do planinarskog doma.

Grupa je krenula u Skoplje a zatim iznajmljenim kombijem (cena 20 E) u obilazak Vodnog i manastira Svetog Panelejmona iz 12 veka, odakle se pruža prelep pogled na Skoplje. Pored manastira postoji restoran u kome možete isprobati specijalitete po vrlo povoljnim cenama. Zadržavanje na Vodnom do 16 časova, povratak u Skoplje a zatim autobusom br.2 ili 12 do Saraja ka Matki.

Subota 04.09.2004. Organizator je obezbedio autobus koji nas je čekao u Matki u 05.30 ujutru. Put nas je dalje vodio ka Matki-Saraju-Tetovu-Mavrovu-karaula Strezimir (1114 m) dolinom reke Radike, do Štirovca (1281 m), gde se parkiraju autobusi, makadamom do Pilana (1454 m). Domaćin, planinarsko društvo «Korab», otvara akciju, polazak ka Golemom Korabu kako je i planirano. Bilo je pravo zadovoljstvo videti na jednom mestu preko 1000 planirara iz 14 zemalja i 65 planinarskih društava, koji kreću na uspon. Nakon 1.30 hoda stigli smo na 1681 m, vojska je zaustavila kolonu, obrazloženje je da ima problema na granici sa Albanijom i moramo čekati dok dobijemo saglasnost za uspon. Pauza je trajala do 11.30 časova.

Pejzaž Koraba

Učesnici akcije kreću ka vrhu Golem Korab, na vrh smo stigli u 14.30. Nakon fotografisanja i kratkog odmora povratak istom stazom, prelep pogled, vremenski uslovi odlični, povratak do autobusa u 18.00 časova. Put nas vodi ka Skoplju do autobuske stanice odakle krećemo za Beograd u 21.15. Ljubazni domaćini, a i planinari drugih planinarskih društava su nas ispratili. Grupa stiže u Beograd 06.09.2004. godine u 05.00 časova.

Zahvanjujemo se ljubaznim domaćinima kako na informacijama pre polaska tako i na dočeku, kao i planinarima društava koji su sve vreme bili sa nama.

Popetii vrhovi:
Golem Korab 2753 m, 4 učesnika od 8, Mali Korab (preko 2500m) 8 učesnika

Mini galerija na temu "Pejzaž":

Učesnici akcije iz PD Pobeda:
Milanka Arsić (vodja), Nenad Šakić, Snežana Džudović, Sofija Džudović, Aleksandar Lozo, Biljana Lukić, Boris Soskić, Zorka Jovanović