Karpati   -   22.06.2006. - 25.06.2006.

-   Masiv Fagaraš (Moldoveanu-2544m)   -

| Prvi deo | Drugi deo |

Masiv Fagaraš je deo južnih Karpata sa svojim impozantnim centralnim grebenom od 72 km, koji se proteže pravcem zapad-istok, od toga 50 km preko 2000m/n.v. Ima 8 vrhova preko 2500m/n.v.,

više od 50 jezera i bezbroj potoka,
Jedan od potoka

mnogo cirkova i dolina i prelepih pejzaža, severno i južno od grebena.

Petak, 23.jun
    U 7 sati stižemo u varoš Viktorija, smeštenu u severnom podnožju masiva Fagaraš, nastavljamo minibusom ka domu Arpaš (600m/n.v.) Koncentrisani na markaciju i ne primećujemo iz busa dom koji je malo zavučen i prikriven gustom šumom. Posle nekoliko stotina metara, čim smo primetili da smo prošli dom, a i put je sve neprohodniji, zaustavljamo bus, prepakujemo se i oko 8 sati započinjemo uspon na Karpate. Staza je markirana, ide kroz šumu, pored reke Arpašul. Posle 3-4 sata hoda, brzo se navlače oblaci, počinje kiša, stižemo do jednog od više potoka koje smo usput prelazili, ali na ovom je bujica odnela mostić. Kiša se pretvara u provalu oblaka, grmljavina se pojačava, a mi na visini od 1200m/n.v. čekamo da se vreme malo smiri. Posle jednog sata nastavljamo. Pošto je potok još više nabujao, između stenja postavljamo dva balvana od porušenog mosta, kao obezbeđenje da nas bujica ne odnese. Gazimo potok, svi smo već mokri do gole kože, tako da većina odlučuje da se ne izuva, a voda je znatno iznad kolena.

Dom Turnuri
    U kabanu (dom) Turnuri (1520m/n.v.), naš cilj za prvi dan, stižemo oko 14.30 h. Dom je sklepan od drveta i limova, u prilično zapuštenom stanju.

U domu je bio domaćin, koji je neuredan i veoma lenj. Nije hteo da založi vatru u peć-kaminu,

iako smo ga mi to zamolili obzirom da smo bili skroz mokri.
Sušenje posle kiše

Napravio nam je bućkuriš od večere, a to samo da bi eventualno zaradio neki lej! Naravno, agregat za struju nije nam uključio.

Subota, 24. jun
    U 6.30 sati, naš “vredni” domaćin nije hteo ni čaj da nam skuva, tako da smo odmah krenuli na uspon ka sledećem domu Podragu gde je po provobitnom planu trebalo da spavamo.

Prelazak nabujalog potoka

Zatvoreni dom Podragu
    U kabanu Podragu (2136m/n.v.) stižemo oko 9 sati. Međutim, dom je zatvoren zbog renoviranja.

Posle pauze za doručak nastavljamo ka grebenu, a obzirom da je to severna padina, nailazimo na dva - tri snežnika. Na prvom smo morali cepinima da ukopavamo stazu jer ga sunce još nije omekšalo.
Zaledjeni snežnik

U kraćim pauzama uživali smo u pogledu na dolinu i jezera oko doma koja su na suncu imala plavu boju zbog leda koji se nalazio ispod površine vode, a još se nije otopio.

Pejzaž
Zaledjeno jezero

Na sedlo Podragulu (2307m/n.v.), koje se nalazi na centralnom grebenu, izašli smo oko 10.30 sati. Zatim nastavljamo na istok glavnim grebenom masiva Fagaraš, četiri-pet puta menjamo visinu od 2200m/n.v., pa i preko 2400m/n.v., prolazimo pored više vrhova ( Tarita 2414m, Corabia 2417m....), pre nego što smo stigli do predvrha Vistea Mare 2527m/n.v.