Durmitor, 3-5.april 2009.

Učesnici:
Milan Smiljanić, Biljana Čegar, Maja Nikolić, Gavro Dešić i Zoran Stepanović

Petak 03.april :
Iz Beograda i Valjeva krenuli smo u popodnevnim časovima sa dva automobila. U Žabljak smo stigli oko ponoći i smestili se u privatnoj kući.

Subota 04.april :
Ustali smo u 6h, spakovali rančeve i prevezli se kolima do rampe na Crnom jezeru. Na uspon ka Lokvicama smo krenuli malo posle 7h. Snega na Žabljaku je bilo samo mestimično.

Lavinski test

Uspon na Čvorov Bogaz

Na putu ka Lokvicama bilo ga je dosta, ali se nije mnogo propadalo tako da smo stigli za manje od tri sata. Visina snega u Lokvicama iznosila je oko 2 metra. Bilo je dosta toplo i povremeno smo gledali manje lavine koje su padale sa istočnih padina nagiba većeg od 40 stepeni.

Nakon smeštaja u skloništu i odmora krenuli smo ka Čvorovom bogazu (2152m). Do vrha nam je bilo potrebno dva sata, u sneg se propadalo 10-20cm, a na strmijim delovima istočne strane i do 50cm, tako  da smo na jednoj padinu nagiba 45 stepeni u koju se dosta propadalo fiksirali uže kako ne bi zajedno sa snegom u slučaju manje lavine odleteli u dolinu. Severne padine izgledale su dosta stabilnije.

U silasku smo na 2100 metara visine na severu okrenutoj padini nagiba oko 40 stepeni izveli lavinski test (Rutschblock test) koji je pokazao da je sneg potpuno stabilan, na tom mestu :-).

Uspon na Čvorov Bogaz

Pogled sa Čvorovog bogaza

To nas je navelo da za sutradan planiramo uspon na Bandijernu, kojoj se iz Lokvica prilazi sa severne strane do Trojnog prevoja a zatim zapadnom stranom do vrha, koja je bezbedna dok je ne dohvati popodnevno sunce.
Oko 17h vratili smo se u Lokvice.

Nedelja 05.april :
Ustali smo u 4:40. Napolju je sve zaledilo. Sat kasnije smo krenuli. U sneg se nije propadalo, tako da smo samo dva sata kasnije bili na Trojnom prevoju (2245m). Biljana se malo sporije penjala tako da se ona i Maja na prevoj stigle 10-ak minuta kasnije. Nas trojica smo sa prevoja krenuli ka vrhu naišavši na 50 metara visoku 45-55 stepeni strmu padinu sa veoma tvrdim snegom koju smo prešli slobodno. Biljana i Maja su ostale na prevoju da sačekaju naš povratak.

Uspon na Bandijernu

Na vrh smo izašli u pola devet. Nakon kraćeg zadržavanja spustili smo se na ponovo na Trojni prevoj u 9h.

Bandijerna

Sat i po kasnije sišli smo u Lokvice, pre nego što je sunce postalo previše jako i razmekšalo sneg. U pola dvanaest krenuli smo dalje nizbrdo. Do kola smo stigli u 13h.

U 15h krenuli smo ka Beogradu i Valjevu.

Vođa puta: Zoran Stepanović (PD Pobeda)