Bjelašnica  BiH
 06.03.
- 08.03.2009.

Jugozapadno od Sarajeva se nalazi  planininski masiv Bjelašnice. Okružena je sa zapada Prenjom i Čvrsnicom sa južne strane Visočicom i Treskavicom. Istočno od Bjelašnice nalazi se Jahorina, a severno sarajevsaka dolina. Na istočnoj strani Bjelašnice nalazi se poznati skijaški centar. Uobičajeni pristup planini za planinare i mnogobrojne ljubitelje prirode je sa severne strane iz Pazarića koji se nalazi na magistralnom putu Sarajevo-Mostar. Upravo se sa severne strane nalaze planinarski domovi (Podgradina, Stanari, Sitnik, Javornik i dr). Na najvišem vrhu Bjelašnice(2067m) nalazi se meteorološka opservatorija. Pored opservatorije najpoznatiji vrhovi Bjelašnice su Krvavac(2062m), Velika i mala Vlahinja(2056m), Veliki strug(2026m) i drugi. Blelašnički plato je kraškog tiopa sa mnogobrojnim vrtačama i jezerima. Vremenske neprilike su veoma česte pa je vremenska prognoza nepredvidljiva. Planina se ne preporučuje neiskusnim planinarima bez obzira što je izvanredno prekrivena markiranim stazama.

Krenulismo u petak naveče ka Sarajevu na planinarsku manifestaciju Bjelašnički dani. Ova manifestacija se održavala po čedrdeset i prvi put u organizaciji PD Bjelašnice. Započeli smo putovanje po kiši, a završili po snegu. Po običaju stigli smo rano u Sarajevo. Dočekali su nas planinari Bjelašnice i zajedno sa nama krenuli u podnožje planine. Džipom smo prebacili stvari do Bajte, blizu planinarskog doma Podgradina. Od Ljubovčića laganim hodom stižemo do naših rančeva i nastavljamo dalje ka Podgradini.

Ljubovcić

Do Podgradine je i postojala nekakva staza koju su proprtili predhodnog dana domaćini. Novi sneg je skoro zatrpao stazu koja se jedva naslućivala.
Kolona

Sneg je neprestano padao. Kratko smo se odmorili u domu gde nas dočekaše naši stari prijatelji.

Ka domu

Novi sneg je otežavao uspon. Sa krpljama je čelo kolone prtilo stazu. Stižemo popodne u planinarski dom Stanari(1585m).
Bajta

Ka Stanarima

Planinarski dom Stanari

Odmaramo se i smeštamo u višekrevetne sobe. Manja grupa skijaša sa Damirom je krenula od Opservatorije ka Stanarima. Nevreme i magla su otežavali njihovo kretanje. U domu ćutanje i isčekivanje. Po planu su trebali da budu poodavno u domu. Konacno smo dobili vest da pristižu. Oduševljenje u domu i odmah pesma koja nije prestajala do zore.

Dome topli dome

Sutradan, zbog velikog snega, guste magle i preporuke domaćina, nismo krenuli na uspon. Istim stazom se vraćamo preko Podgradine do Ljubovčića. Popodne provodimo na Baščaršiji uz slatkiše i nadaleko poznate sarajevske ćevape.
Svako svoje đubre sa sobom nosi

Duboke bre
Planinarski dom Podgradina

Jedva se nekako rastadosmo od domaćina i planinara iz Tuzle i Splita.
U Beograd smo stigli oko 23h. Učestvovalo je oko stotinak planinara iz Hrvatske, Srbije, Bosne i Hercegovine, a najviše iz Sarajeva.