Sveta Gora, Atos, letovanje u Jerisosu,
30. avgust - 11. septembar 2006.

prvi deo | drugi deo

Kao do sada i ovoga puta akcija se sastojala iz dva dela. Ženski deo ekipe je  vreme proveo boraveći u Jerisosu na moru uz povremene izlete do ostrva Amuljani i okolini, a muški deo je pet dana proveo po Svetoj Gori i usponu na Atos. Ukupno nas je bilo dvadesetpetoro.

Polazak iz Uranopolisa
Ostrvo Amuljani

Dok smo bili još zajedno u Jerisosu 2.09.2006 smo izveli jednu pešačku turu po brdima severozapadno od Jerisosa i sišli do manastira Kakova. Pošli smo iz Jerisosa stazama i makadamskim putevima do južnog grebena vrha Kakavos /632m/. Pre vrha smo skrenuli starim putem nizbrdo da bismo kasnije zaraslom stazom sišli u dolinu prilično izgrebani provlačeći se kroz granje, trnje i ostalo rastinje. Po silasku smo otišli do manastira Kakova a potom prevozom do Jerisosa. Prešli smo oko 20km uz uspon od oko 600m.

Jerisos, Atos u oblacima
Manastir Kakovo

Sveta Gora 03-07.09.06.

03.09./nedelja/ Grupa od 12 planinara stigla je ujutro oko 8.30 u Uranopolis gde smo podigli dozvole /ili diamonitirion, koja ove godine košta 25E/ za ulazak na Svetu Goru, kupili karte za brod i u 9,45 krenuli ispraćeni od ženskog dela grupe. U Jovanicu, prvo pristanište odakle se ide za Hilandar stigli smo za manje od sat vremena. Tu nas je čekao kombi kojim smo se odmah prevezli do Hilandara. Uz uobičajeni prijem uz hladnu vodu, ratluk i kafu ili uzo, malo smo se odmorili a potom  se smestili u objektu zvanom „senara“ koji je prošle godine obnovljen, lepo uređen i služi za smeštaj gostiju.

Mogu samo da mašu... Loza Sv. Simeona i kelija Sv. Save

Ne gubeći vreme odmah smo otišli niz dolinu u obilazak prvo bolnicu Sv.Save, pa krst i maslinu Cara Dušana. Dalje niz dollinu ka moru visoku kulu Kralja Milutina /neki su se i peli na nju/, prošli pored hilandarskih vinograda i došli na morsku obalu do manastira Sv.Vasilija. Pored mora smo otišli do hilandarske arsane na kraju malog zaliva i vratili se istim putem do Hilandara. Posle večernje molitve i večere sišli smo do podruma sa ogromnim buradima vina a malo kasnije monah Josif nam je pokazao hilandarsku riznicu sa poznatim i prelepim ikonama iz dvanaestog veka.

Hilandarska crkva  Kula kralja Milutina

04.09./ponedeljak/ Jutarnja služba, doručak i još malo razgledanja, pakovanje stvari i oko 8,45 krećemo dalje bacajući pre krivine još poneki pogled na izgoreli deo manastirskih konaka. Od nas dvanaestorice trojica su se vratili u Jerisos, trojica otišli brodom za Dafni i autobusom do Kareje a nas šestorica krenuli pešice ka Kareji. Prvo smo samo kratko svratili u obližnji manastir Esfigmen. Odatle se šumski put penje na brdo Dafnara /265m/, pa posle sledi silazak starom  popločanom  stazom kroz šumu ka Vatopedskom zalivu u čijem kraju dominira manastirski kompleks Vatopeda. U moru ohladismo umorne noge i ponovo manje penjanje stazom da bi oko podne stigli do manastira. Monah nas odvodi u gostoprimnicu ili arhontdaraiki a potom u glavnu crkvu /ima ih nekoliko u manstirskoj porti/. U manastiru celivamo glavnu relikviju, deo pojasa presvete Bogorodice. Ikonostas sav blješti od pozlate. Negde oko 13,30 krećemo dalje širokim makadamskim putem uzbrdo. Vrućina upekla, prašina od vozila i kombija što povremeno prođu a treba se popeti na brdo Plakaria /395m/ i još stotinak metara više.  Posle makadama ponovo stara staza, bez mnogo uspona kojom dolazimo do iznad Kareje odakle vidimo Atos u daljini a ispred Kareju sa skitovima, kelijama medju kojima  dominira Svetoandrejski skit. Prvo smo svratili u hilandarski konak koji se još uvek renovira pa nije bilo mesta za spavanje. U Kareju stižemo oko 17 časova posle 23km i 950m uspona. Ona trojica što su otišli brodom obezbedili su nam smeštaj u Svetoandrejskom skitu gde smo i prespavali.

Hilandarska arsana Burad, ali prazna

Polazak iz Hilandara Esfigmen, freska na ulazu

05.09./utorak/  Ujutro smo obišli Kareju, isposnicu Sv.Save, obližnji manstir Kutlumuš i snadbeli se u prodavnici sa potrebnim stvarima za uspon i suvenirima. U 10.30 smo autobusom otišli za Dafni. Tu nas napušta još jedan član tako da nas za uspon na Atos ostaje osmorica. U 12.45 brodom Sv.Ana odlazomo zapadnom obalom do arsane Sv. Ana. Levo u brdima na steni manastir Simonopetra, nedaleko na morskoj obali Grigorijat, malo dalje Dionisijat i u velikoj dolini ispod atosa Sv.Pavle. Prolazimo pored Novih skita i oko 14 sati u arsanu Sv.Ana.