KAJMAKČALAN I OLIMP
30.09.2011. -  04.10.2011.

Olimp je prirodni i mitski spomenik Grčke. Po predanjima je Olimp planina bogova. Planinski venac se prostire neposredno uz obalu Egejskog mora.  Sa juga je oivičen Tesalijom, sa severa Egejskom Makedonijom. Pravac prostiranja planinskog venca je sever-jug. Najviši vrh Olimpa je Mitikas(2918m). Pored Mitikasa, preko 2900m su Skolio(2911m) i Stefani(2909m). Uobičajeni pristup najvišim vrhovima Olimpa je iz Litohorona i Prionija.Sa severne strane je planina dosta nepristupačna mada je sa zapada moguć uspon iz Kikinopolisa. Zbog svoje mitologije i lepote Olimp masovno posećuju turisti, ljubitelji prirode i planinari.

Planinarsko smučarsko društvo „Železničar“ i Planinarsko društvo „Pobeda“ su organizovali tradicijonalni izlet na Olimp i Kajmakčalan u ukviru svojih zajedničkih planova i saradnje. Mesto u autobusu je bilo samo za one koji su se na vreme javili vodičima. Do zadnjeg mesta popunjen autobus je krenuo u petak naveče. Naviknuti na noćnu vožnju stižemo u podnožje Kajmakčalana po planu. Dočeka nas ledeni vetar i maglovito vreme. Požurujemo jedni druge kako bi  što pre krenuli na uspon. Poveća kolona je krenula.Hodanjem se zagrejasmo. Sačekujemo zaostale i pronalazimo gelere i metke iz prvog svetskog rata. Koliko li je municije utrošeno na ovim prostorima kada je i danas na svakom koraku pronalazimo? Na kraju smo skijaških žičara. Još malo pa smo na vrhu. Polako se pojavljuje vrh Kapele. Zapalismo sveće divjunacima i poklonismo se senima ratnika.Nema srpske kuće koja nije dala barem jednog vojnika u prvom ratu. Možda baš na ovim mestima počivaju naši dedovi i pradedovi. Oni koji su prvi put, presrećni su što se nalaze na vrhu čuvene istorijske planine. Nakon slikanja istim putem, se vraćamo ka autobusu.

Crkva na vrhu
Zastave i planinari na vrhu

Nastavljamo putovanje ka Paraliji i stižemo dosta rano. Nakon smeštaja u nama već dobro poznatom hotelu stigosmo i da se okupamo. Sutradan do polaska smo razgledali grad i maksimalno koristili jako sunce i toplo more. Produženo leto je mamilo neočekivano mnogo kupača za ovo doba godine.
Litohoro

Po planu krećemo ka Olimpu. Uz kratko zadržavanje u Litohoru gde obiđosmo centralni trg nastavljamo ka Prionima polaznom mestu za uspon na Olimp. A na Prionima(1050m) ogromna gužva. Jedva nađosmo mesto na prepunom parkingu. Nakon kraće pripreme za uspon krećemo utabanom stazom u koloni.

Usput susrećemo planinare koji se vraćaju iz doma. Kraj je vikenda pa žure u dolinu. Na usponu odmarama na poznatim mestima.
Kolona ka Olimpu

Pauza-I Pauza-II

Za nepuna tri sata smo stigli do Pl. Doma „A”(2100m). Sa osmehom nas je dočekala Marija i dala raspored ležaja po sobama. Odavno nije bila tako homogena grupa neopterećujuća za vodiče.

Jos malo pa dom

Sa prestankom rada generatora odlazimo na spavanje. Sutradan smo svi na nogama u zakazano vreme. Krenuli smo u cik zore. Neki još sanjivi teturaju se u koloni. Prva pauza je na raskrsnici staze. Prva grupa kreće normalnim putem ka Skali i Mitikasu, a druga ka Stefaniju i Mitikasu.Veća prva grupa je veoma brzo izašla na Skalu(2866m) i nastavila oprezno ka Mitikasu. Nakon silaska sa Skale nekih stotinak metara nastavlja se uspon ka vrhu. Na puto do vrha su osigurani neki detalja sajlama što je ohrabrilo neiskusne planinare. Na Mitikasu(2918m) magla i vetar. Povremeno vetar rastera maglu pa se pojave stravični vidici. Možda je magla i saveznik početnicima. U isto vreme kad je prva grupa bila na Mitikasu druga grupa je bila na Stefaniju(2909m).

Grupa ka Skali Zavrsni uspon na Stefani

Nevidimo se ali se čujemo. Završni uspon na Stefani je nešto zahtevniji od Mitikasa. Za svaki slučaj napravili smo gelender i nadgledali svakog planinara ponaosob do metalne kutije na vrhu.

Stefani(2909m) Silazak sa Stefanija

Prva grupa se uspešno vratila na Skalu neki popeše i Skolijo(2911m). Istom stazom su se vratili u dom i nakon pauze nastavili silazak do autobusa. Druga grupa se, nakon silaska sa Stefanija, popela i na Mitikas pa preko Skale, a neki i Skolija vratila u dom.

Uspon na Mitikas kroz kuloar Mitikas(2918m)

Sa Mitikasa ka Skali I jos jedan uspon

Nakon zasluženog odmora i okrepljenja dolazimo do autobusa. Brojno stanje u autobus nepromenjeno. Nastavljamo ka Beogradu. Usnuli autobus je sa neophodnim pauzama stigao rano u Beograd.