Komovi
08 - 10. april 2011

Komovi su planine koje prema severu predstavljaju granicu sa Prokletijama i deo su platoa kojeg čine visoravni Ljuban, Rogam, Turjak i Carine. Komovi su svojevremeno imali zajednički naziv Kom, a 1878. godine su plemenskom podelom pašnjaka podeljeni na Kučki, Vasojevićki i Ljevorečki Kom. Severna stena Vasojevićkog Koma, visine 250 m, pruža brojne mogućnosti i za sportsko penjanje. Na Komovima je otkriveno više endemičnih vrsta, bogati su šumom i divljači. Sa Komova se pruža predivan pogled na Prokletije i druge okolne planine.

Petak/Subota, 08./09. april:
U 20.00 časova ekipa od 23 planinara krenula je put Crne Gore, sa ciljem da izvrše zimski uspon na Vasojevićki Kom (2461 mnv). Raspoložena ekipa i dobra atmosfera garantovala je uspešan put. Nakon duže pauze na Rudniku i još dve kraće usputne pauze, oko 06.30 stižemo do prevoja Trešnjevik na 1573 mnv. S obzirom da je put nadalje do eko-katuna pokriven snegom, uzimamo svoje stvari i krećemo do smeštaja peške. Od Trešnjevika makadamskom stazom (sada pod snegom) dužine 6 km stižemo do visoravni Štavna, na visini od 1810 mnv, u podnožju Vasojevićkog Koma, na kojoj se i nalaze naši katuni. Oko 09.00 već smo se svi razmestili po katunima i šatorima.

U 10.00 krećemo u obliazak terena kako bismo sagledali sve uslove i pripremili se za uspon. S obzirom da je jutro već poodmaklo i da je sneg prilično razvodnjen, donosimo odluku da na uspon krenemo u nedelju u ranim jutarnjim časovima. Ostatak tog dana proveli smo opuštajući se na suncu, uživajući u lepom vremenu i pripremajući se za predstojeći uspon. Uveče smo imali sastanak, u toku razgovora sa vođama nekoliko planinara odustaje od uspona.

Strma deonica i jaki udarci vetra
Nedelja, 10. april: Ustajanje, priprema za uspon, provera opreme i u 02.30 grupa od 19 planinara kreće da izvrši zimski uspon na Vasojevićki Kom, 2461 mnv. Uspon vršimo zimskom stazom koja se, za razliku od letnje, odvaja na desno u samom podnožju, nastavlja direktno uz greben i strmom padinom vodi do izlaza na greben (oko 2200 mnv) sa kojeg se pruža predivan pogled na okolne vrhove Prokletija, Bjelasice, Hajle i Durmitora. Osim predivnog pogleda na grebenu nas je dočekao i snažan vetar koji je imao udare preko 100 km/h. Zbog jakog vetra, lošeg snega i neadekvatne opreme 7 planinara je odustalo tokom samog uspona. Nakon što smo prošli strme deonice, pre izlaska na greben, dolazimo do velike zaleđene strehe.

Na grebenu Konačno

Pravimo stepenice na istoj, međusobno se pomažemo, savladali smo još jednu opasnu deonicu. Uz izuzetno jak vetar nastavljamo uspon koji nas vodi jos jednom strmom padinom od oko 200 m visine do drugog grebena odakle se pruža pogled ka vrhu Vasojevićkog Koma. Na vrhu smo bili u 06.30, posle 4 sata uspona i savladanih 650 m visinske razlike (3,8 km).

Na vrhu
Otpenjavanje

Zbog lošeg snega, vetra i sunca koje počinje sve više da razvodnjava sneg, na brzinu se slikamo sa zastavama i krećemo nazad. Istom stazom kojom smo došli spuštamo se u podnožje, za šta nam je trebalo nešto više od jednog sata. Srećni, zadovoljni i sigurni silazimo do katuna, pakujemo stvari i krećemo nazad do Trešnjevika i prevoza kako bismo istog dana krenuli za Beograd. Posle jednočasovne pauze u Novom Pazaru, u Beograd stižemo oko 21.00.